كارآفريني امروزه كشور ما وارد دورهاي شده است كه بسياري از كشورهاي پيشرفته آن را سپري كردهاند. اين مفهوم در ايران تا حدودي ناشناخته مانده است. دوره آشنايي و اهميت دادن به كارآفريني (Entrepreneurship). ارزش كارآفريني و كارآفرينان و توجه به آنها به وضوح در اقتصاد و فرهنگ اين كشورها ديده ميشود. ما نيز بايد اين دوره را سپري كرده و كارآفريني را در فرهنگمان نهادينه كنيم. كارآفريني راهحلي براي مشكلات اقتصادي امروز ماست و توسعه و ترويج كارآفريني يكي از نيازهاي جدي اقتصاد ايران است. در شرايطي كه كاهش سرمايهگذاري در اقتصاد كشور از يك سو، بهرهوري پايين و گرايش به تعديل نيروي انساني در سازمانهاي دولتي و وابسته به دولت از ديگر سو و خيل تازهواردان به عرصهي كار از سوي ديگر، بيكاري را به معضل بزرگ اقتصادي و اجتماعي اين زمان بدل كرده است، به نظر ميرسد كه توسعهي كارآفريني و ترويج فرهنگ كارآفريني در ايران يك ضرورت جدي اقتصادي، اجتماعي و سياسي است. تجربهي دنياي امروز نشان داده است ...